Kearah Mana Industri Walet Malaysia ?.Kearah Mana Industri Walet Malaysia ?.




 Assalamulaikum
Persoalan yang timbul sekarang ?
Kearah mana industri walet malaysia terutama kaum bumiputera?
Siapakah yg menerujui kaum bumiputera dalam industri ini ?
Sejauh mana pengalaman gulongan peneraju dalam industri ini  ..membina satu komunit walet bumiputera?.pengalaman dalam pemasaran ?..Ikatan bussiness networking diluar negara?. Kelonggaran merintasi sempadan dari keranah birokerasi dalaman (negara) - ke negara sasaran ( China/Hong Kong/Taiwan). Pengendalian pasaran dan harga yg mantap dalam kestabilan dan kualiti yg menyakinkan pengguna terutama d luar negara..
Apakah pandangan pakdin dan sejauh mana kesanya dengan kejatuhan mata RM wang Malaysia ... dan langkah kerjaan menganakan GST. terhadap industri walet negara ?.
besok kita kupaskan .


Apa yg kita utarakan diatas.. nampaknya terpaksalah kita berusaha seperti terdahulu dalam industri ini . Bukan nak comment ...nanti ada yg marah. Apa yang pakdin tahu penubuhan persatuan ini adalah hasil lanjuta daripada khabar-khabar  yg diwar- warkan sebalum ini masa di Expo Maha 2014.
Pada 1hb. pakdin berada d sana dan mulanya nak daftar...... setelah membaca aginda. dan .... rasanya biarlah kita berusaha sebagaimana asal pengalaman kita. Rasanya lebih selesa dan menyakinkan..hala tuju kita dalam pasaran. Insallah dalam masa terdekat ini pakdin akan menyertai expo di Shanghai China. Doakan moga kerjayaan bersama...Andaikata ada usahawan yg berminat untuk mengexport sarang melalui Thailand ke China .Insallah kita akan buat krusus.    
Hubungi Kami:011-14480600/ 012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments