SUARA MAIN PERANAN UTAMA PADA RUMAH BURUNG


aSSALAMULAIKUM
Kita mulakan dengan bismillah ..cuba anda pikirkan kenapa suara panggilan burung main peranan penting ?...bagaimana mendapatkan suara burung yg menarik ? apakah perlu kita mengikut perubahan setiap suara pada setiap hari?..
Suara memainkan peranan utama dalam menentukan panggilan burung kerumah burung anda kenapa? jika suara tidak menarik makan burung tk datang. samalah jika kita anjurkan event atau kehenduri jika tiada hebahan dan bunyian .mana orang tahu ada rumah keheduri.Ada dua perancangan yg diperlukan untuk memanggil burung yg perlu diadakan .Andaikata sistem 1 brake down makan sistem ke2 masih berfungsi. Rumah anda tidak akan sunyi .dan pasti ada burung yg akan bermain.
Bagaimana mendapatkan suara yg menarik ?..teknologi hari ini sungguh maju. mudah ...anda berkunjung kemana-mana rumah burung yg berdekatan yg banyak burungnya. Diwaktu petang.cuba buat rakaman dengan telphone bimbit anda . Di rumah anda trensfer ke pc guna bluetooth..download perisian NCH wave aditor. Cuba upload suara yg anda rakam tadi..keluarkan bunyi bising /buat byk bunyian bergema (echo), dan byk suntingan. dengan 1x rakaman diluar tadi mungkin anda dpt mencipta byk fail bunyi . Berjinak-jinaklah dengan pengunaan perisian ini. Berkali-kali mencuba.pengunaan diamplifier rumah burung anda bagi menentukan suara yg sesuai.selamat mencuba.
Hubungi Kami:011-14480600/ 012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments