Malaysia, China setuju tingkatkan kerjasama dalam pelbagai bidang

Malaysia, China setuju tingkatkan kerjasama dalam pelbagai bidang


LAWATAN PM KE CHINA BARU-BARU INI KE CHINA 

SAYA  D  MALAYSIA SEKARANG?...BARU-BARU ini, sepasang beruang panda gergasi yang menjadi simbol kepada hubungan diplomatik antara Malaysia dan China

BILA PULA SAYA AKAN KE CHINA ?..Malaysia dijangka memilih tapir atau nama saintifiknya tapirus indicus untuk dipinjamkan kepada China sebagai balasan dan menghargai langkah negara itu meminjamkan pasangan panda gergasi dari Chengdu, China, Fu Wa dan Feng Yi yang tiba di sini kelmarin.

MUDAHKAH SARANG BURUNG DIEXPORT KE CHINA /...KERJASAMA ANTARA KOPERASI MALAYSIA -CHINA.
Bersyukur kita kerana PM telah memulakan jalinan kerjasama dangan pihak China. Kita turut bersama bersyukur pd PM.kerana ini lah peluang bersama kita usahawan akan berusaha mengorak langkah selepaas ini untuk menjalinkan kerjasama dangan pihak berkuasa China agar sarang burung dipermudahkan diexport ke China.Bersama-sama lah kita berusaha. bagaimana ? untuk menaikkan kembali Industri sarang burung . Pakdin akan berusaha menggunakan saluran-saluran tertentu dalam tahun ini juga . memohon agar permit lesan mengexoprt sarang burung agar dikeluarkan kepada Koperasi. dalam tahun ini juga dan kita akan berusaha akan mengadakan kerjasama jv dengan sebuah koperasi di China (kini sedang dalam perbincangan) untuk memasarkan sarang burung di China . Doakan semoga kita berjaya . Kertas kerja MOU sedang diperhalusi. Akan kita kemukan kepada JPM setelah semuanya selesai..Moga tahun ini membawa sinaran pada usaha kita bersama.

Hubungi Kami: 012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments