PASARAN SARANG BURUNG DINEGARA KITA PUN LUMAYAN. BAGAIMANA ?.


Karnival Usahawan Desa 2013 (KUD 2013) selama lima hari baru berlalu /...bermula 25 September baru-baru ini / Pakdin dan Krew turut serta diGerai C 268/ C 270 dibawah KEDA. Tapak P.2 memang sesuai , Jangkaan hasil jualan sehingga RM5 juta. memang benar kerana 75% - 80% Gerai-gerai habis kosong jualan .
KUD 2013 siri kelima itu turut menjangkakan jumlah pengunjung seramai 700,000 orang berbanding setengah juta pada tahun lepas. syabas kepada KKLW dan Agensi-agensinya yg terlibat.
Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, pihaknya membuat beberapa pembaharuan bagi membantu usahawan luar bandar mempromosikan produk mereka kepada orang ramai pada acara yang akan diadakan itu.
KUD 2013 yg telah  berlangsung bermula 10 pagi hingga 10 malam dan berakhir pada 29 September, dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada 26 September .
Objektif Utama:
  • Membuka ruang pasaran lebih luas kepada usahawan dengan memperkenal dan mempromosi produk desa secara terbuka di samping mengadakan jualan terus kepada pengguna;
Aktiviti utama sepanjang Karnival Usahawan Desa 13:
       1.Penglibatan/Peranan Usahawan IKS
  • Sekurang-kurangnya 600 orang usahawan akan terlibat merangkumi kategori produk makanan/minuman, kraftangan, herba, perkhidmatan, dan hasilan pertanian dan ternakan.
  • Aktiviti demonstrasi masakan, demonstrasi produk, gelanggang rakyat dan aktiviti tarikan pengunjung.
  • Tahukah anda ????.... air sarang burung pakdin habis 3,000 botol mendapat sambutan hangat tanpa dugaan /habis dijual pada hari ke4.. karnival .  Sarang burung dicuci pun mendapat sambutan hangat ....orang malaysia kini telah faham dan sedar serta berkemampuan sekarang ..jika bagini sambutannya kita usahawan sarang burung bolih peroleh minimum RM10ribu lebih sekilo ..... bagaimana ?....kena belajar pemasaran dan cara peromosi. Apapun cabaran usaha dan semangat juang dan terus berusaha tanpa memikirkan kegagalan dijadikan sandaran ,cabaran dan terus berusaha .insallah kita berjaya. 
Hubungi Kami: 012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments