Jangkitan H7N9 Selesema Burung Terus Merebak


11 Mainland H7N9 cases reported
April 14, 2013
The Centre for Health Protection has learned from the National Health & Family Planning Commission today of two human cases of Influenza A (H7N9) in Henan, four in Zhejiang, three in Shanghai and two in Jiangsu.
 The two cases in Henan involve two men aged 34 and 65. They are receiving treatment in hospital. Their 19 close contacts have no symptoms.

The four cases in Zhejiang involve two women aged 64 and 62 and two men aged 75 and 79. All are receiving treatment in hospital.
The three cases in Shanghai involve three men aged 73, 54 and 78. They are receiving treatment in hospital. Their 25 close contacts have no symptoms.
The two cases in Jiangsu involve two men aged 50 and 26 who are receiving treatment in hospital. Their 29 close contacts have no symptoms.
As of 9pm today, a total of 60 cases have been confirmed to have Influenza A (H7N9) in Shanghai (24 cases), Jiangsu (16 cases), Zhejiang (15 cases), Anhui (two cases), Beijing (one case) and Henan (two cases).
No human case of Influenza A (H7N9) has been identified in Hong Kong.

Jangkitan virus baru selesema burung H7N9 merebak ke wilayah baru, Henan di tengah China- tahukah kenapa info sebegini perlu buat kita di Malaysia ?.untuk pengetahuan umum pakdin dan rakan-rakan sering ke China.begitu juga peniaga-peniaga lain (sarang burung).sebagai amnya kami akan terasa dan sentiasa beringat dan kemungkinan untuk berkunjung ke China pada masa sekarang amat terhad atau ditangguhkan dahulu .
Berkemungkinan kita akan kenegara lain.seperti Taiwan dan Hong Kong .Begitu juga perniaga sarang burung Indonesia dan Tahiland. Jestru kita akan menghadapi nsedikit persaingan harga (kejatuhan harga sedikit setidaknya) atau perniaga penerima akan memberi alasan "belaku lambakan". Keadaan yang bersifat sementara. Apakah tindakan kita jika senario sebegini belaku?...apakah kita akan berpeluk tubuh dan berserah pada ketentuan?....sabagai usahawan/pengusaha keadaan ini adalah cabaran..ada hikmahnya. Hanya orang yang berusaha akan memikirkan bersama pasti ada kelebihannya. Sama-sama kita pikirkan apa yang terbaik untuk mendapatkan pasaran yang terjamin. JIka anda ada buah pikiran emailkan pada pakdin .Kita kongsi bersama-ulasan dan kupasan yang mungkin membuahkan kebaikan bersama.Ideal anda dan pengalaman pakdin  bersama kita gabungkan.Mantapkan industri ini kearah kemajuan bersama. Hasil ulasan kita bincang dan paparkan diblog ini.Kongsi bersama...mungkin nama anda dipaparkan atau dirahsiakan(Idea itu penting anugerah tuhan).

Hubungi Kami: 012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments