Sampai Bila Eksport Sarang Burung Kita Akan Ok?..


Eksport sarang burung di landasan betul

PUTRAJAYA 14 Feb. - Usaha Malaysia untuk mengeksport sarang burung ke China berada di landasan betul dengan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani giat membekalkan pelbagai maklumat yang diperlukan Beijing.
Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Mohd. Hashim Abdullah berkata, pihaknya juga perlu melakukan persediaan untuk menerima pemeriksaan oleh China sebelum eksport sarang burung boleh dilakukan.
"China meminta pelbagai maklumat dalam penilaian yang dilakukan, kita akan membekalkan semua informasi yang diperlukan sebelum pemeriksaan dilakukan.
"Selain Malaysia, Indonesia juga berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapat kelulusan mengeksport sarang burung ke China," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis penyerahan elaun bulanan kepada pelajar Institut Latihan Pertanian di sini hari ini.
Pakdin sedang berehat belajar bemain golf dengan rakan US .Tiger Wood kerana sedang menunggu bila la Eksport sarang burung kita akan pulih sepenuhnya ...apakah bantuk Info .yg diperlukan oleh pihak Kem.Berkenaan ? .Emm napa lama sangat tindakan perlu diambil.?...napa tak diadakan corum atau perbincangan dengan pengusaha dan usahawan terbabib. Sejauh mana perana pembabitan pihak kementerian ?..setahu pakdin kita telah lama berurusan dua hala dengan Individu dan syarikat di China .napa la..tak diperlukan untuk berkerjasama. Mungkin kita dapat membantu sedikit.Mempercepatkan .. almaklum ramai kawan 2 kita di china dari malaysia dapat tolong membantu.emm...harpan tahun 2013 ini adalah harapan buat kita .terus berjaya .Dalam masa terdekat lepas PRU13 pakdin akan ke China untuk berusaha menganjurkan expo Halal ..di Guangzhou dan Hainan.. produk /sarang burung . tahun mencabar....doakan kerjayaan kita bersama.

Hubungi Kami: 012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments