Bagaimana Mendekati,Mengenali Produk Sarang Burung Di Pasaran .

Sarang Burung Yang Telah Dibersehkan Di Grade Dan DiMasukkan Dalam Balang Cylinder Berukuran 1'kaki tinggi 10"garispusat. DiPamirkan pada Umum Untuk Jualan pada harga 1650hk doller ke 2500hk.-pada 40-50gram. Kaedah ini merupakan jualan runcit untuk gulungan sedarhana yg suka memakan dijadikan sup. Ada beberapa size dan warna dan kepingan yg sengaja dibuat sebagai memenuhi citarasa pengguna.

Grade sarang ini biasa kita nampak diserata kedai dan pembukusan dilakukan dimalaysia untuk dijual di pasaran luar negara (spt.Singapore/Hkong/China/Taiwan & USA)- lazimnya pembukusan cara begini memang menarik akan tetapi jika kita sebagai pengexport maka tidak digalakan dibungukus begini sebad risiko "handeling" penghantaran memingkinkan sarang akan hancur dan patah /hilang bentuk akibat ketidak cermat semasa pergerakan "handeling"pihak ke2 sebelum sampai kedestinasi.pihak ke3.anda juga yang rugi..sesudah sampai tiada nilai sebad hancur.digalakan belajar pembnugkusan yg kemas dan menarik dari pecah.

Resip Air sarang burung dicampur dengan madu lebah dan madu debunga.digunakansebagai sarapan minuman pagi dan petang semasa kelatihan .Khasiatnya amat berkesan jika diamalkan utnuk kecerdasan minda /perdaran darah dan membuat kulit halus/mulus.(Ramai penduduk cina dan hk /taiwan)mengamalkan cara sebagini sbagai amalan minuman gulungan kaya dan pengetahan .

Pernahkah anda menekmati sup sarang burung bercampurkan bijirin chuan be. sup panas hidangan ini enak dicampur dengan sedikit gula batu sebagai perasa .Apakah khasiatnya ?.....em..Sup ini amat populer di negara china terutama di wilayah Chindu dan Guangzhou.Apabila buah ini menjadi lembut ianya akan mengelauarkan khasiat seperti. buah delima. Amat enak rasanya ..amat sesuai untuk penghadaman dalam badan .menstabilkan matobolisma badan /darah dan penuaan kulit dan kecargaskan minda .Biasnya sup ini berharga dalam 300 ke 500 yuan bergantung pada lokasi anda menikmati sarapan. Yang penting pecahan sarang burung sehingga nampak berminyak ..terasa geli2..tapi khasianya amat baik sekali.

 Sup air sarang burung dengan campuran kelapa laut. amat populer dimakan di Asia Tenggaa (spt di Indonesia/Thailand/Malaysia/Singapore/Viatnam dan Philippine). Dimana bolih dapat.?..di tempat 2 tertentu sahaja .Spt d hotel2. dan restoran ternama sahaja...kenapa susah nak dapt sup ini ?..kerana tidak semua orang diasia tenggara mengamalkan .Kesadaran menikmati sup ini kurang ..dikatakan mahal ..makanan gulungan kaya ..buat masa ini tiada promosi /chef2 yg berminat atau media sebd prepeksi org asia kurang ..kenapa?..hanya yg tahu aje sanggup menikmatinya.atau org yg berpenyakit dan terdesak memakannya..khasiannya...anda pasti tahu ..kan sarang burung +kelapa laut +air gula. emm..harga sekitar rm 50 ke 150. sanggup ke ?..khasiat untuk melegakan batuk/asma/sakit tulang dan sendi.dan lll.

Air sarang burung di adun dengan campuran buah kurma

Air sarang burung di campur dengan buah Longan .
 Tahulah anda bahawa kedua resepi ini amat populer di negara kita (Malaysia). Apa tidaknya sarang-sarang dari usahawan tempatan ini terutama yang patah-patah atau hancur direbus /masak dalam dandang (boliler)sehingga hancur dan mengeluarkan lemaknya kemudian ada juga buah kurma /longan dihancurkan dicampur serta dimasukan gula batu/serbuk penahan kemudian dibotolkan atau ditinkan. manjadi produk .Adajuga dicampur dengan getah anggur/jelli dan sbgnya...Tahukah anda kenapa ianya begitu digemari d malaysia ?...Pertama murah (rm2 - rm5)setin/sebotol.Apa khasianya ?...tepuk dada ?selara.jangan salahkan pengeluar produk pahamkan barangan murah .Salah siapa ?..Ada yg kurang ariff ...jika kandungan diluar (lebal)dinyatkan campuran perasa sarang burung .Paham kan itu bukan sarang 100%..jika nak masuk ke pasaran Singapore.pasti tidak dibenarkan.Sebad menipu. namanya...anda tahu apa hukum menipu .
Ok.disini dahulu pakdin sekadar pengalaman berkongsi mendekati dan mengenali produk terkhir kepada pengguna .Ada tahu lebih lagi email pd pakdin kita kongsi bersama. 


ungi Kami: 012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments