Bagaimana Memasarkan Sarang Burung Di Hong Kong ?.

Salah Sebuah Kedai Ubat China di Kowloon, Hong Kong
Lagi kedai Ubat China di Kowloon, Hong Konng





Bandaraya Hong Kong.. terkenal   sebagai pusat perdagangan antarabangsa utama di Asia Tenggara. Pusat Kewangan serantau Asia. Sebut aje  Hong Kong semua orang tahu ...Tahukah anda bagimana sarang burung dijual di sini  ?...sedikit info...pasaran sarang burung bersih memang banyak dijual di sini di serata rata kedai ubat dan farmasi .Boleh dikatakan setiap 60m ke 80m sepanjang jalan jika ada aje kedai ubat dan farmasi pasti ada sarang burung. 

Boleh dikatakan 70% di serata  tempat spt Kawloon / Shen Ten Sui / Peking Rd./Shanghai Rd. /Nathen Rd. dan lain-lain ada aje jualan sarang burung. Akan tetapi semunya yg telah dibungkus siap dan dicuci..malah di kedai-kedai bawah tanah dalam kawasan  yg ada pengangkutan keretapi bawah tanah pun ada dijual. Tahukah anda berapa ramai penduduk Hong Kong yang mampu makan sarang burung ?..

Siapa pembekal mereka ?....emm.. bagimana ?..kepercayaan antara pembeli dan pembekal dalam berurusniaga ?.. utk Info. sekiranya pihak berkuasa Hong Kong mendapati ada kedai menjual sarang burung palsu maka sah lah kedai itu akan ditutup terus dari beroperasi...bagus kan.. jika kita nak jual.bagaimana ?....kepercayaan . bagaimana ?..sama-sama kita pelajari. Di sini sarang bersih d jual pada harga  150hk ke 250hk.sekeping.

Hubungi Kami: 012-4370247 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments