Sambutan Hari Koperasi Zon Utara - Jom Meriahkan!!

 Lagi 3 hari kita akan menyambut hari Koperasi Pringkat Zon Utara. Tahun 2012 Negeri kedah terpilih sebagai tuan rumah. Negeri-negeri yang akan turut serta menjayakan hari Koperasi Negara peringkat Zon Utara adalah negeri Perlis Kedah/Pulau Pinang dan Perak. Dianggarkan banyak acara akan diadakan selama 3 hari di Pusat Bandaraya Alor Setar. Kedah (Pekarangan Pekan Rabu dan Berhadapan Tempat Letak Kereta Bangunan UMNO). 

Perasmian sulung akan dilakukan oleh...?... pada hari ke2 (Ahad 11/11/2012). Insha Allah kita akan turut serta ..walaupun Koperasi usahawan burung layang-layang Kedah baru dilahirkan...... baru nak merangkak..belum berjalan n 
jauh sekali berlari. Sebenarnya Kop. kita baru diperingkat mengumpul modal pusingan untuk menggerakkan perancangan kita sebagai "Bird Nest Trader" .. namum pasaran sedang menanti kita diluar sana. 

Insha Allah  bila terkumpul maka kita gerakkan secara agressif. Namum KUBLLKB bukan sedang tidur. Kita telah banyak menghantar permohonan untuk mendapat dana-dana modal teroka dan geran-geran kerajaan bagi menjayakan banyak missi perancangan kita yang akan Insha Allah   kita jayakan,

 1. Menentukan Pembelain Sarang Mentah- diprocess- dijual -terus kepada outlet kita di China ... Sasaran kita 100 kilo/sebulan. Di mana nak dapat sarang ?...keutamaan ahli2..(kontrak secara berterusan).

 2. Kita cuba menjadikan sarang sebagai endproduk terus kepada pengguna di China /Taiwan /..Dubai. 

3. Kita akan cuba mendapatkan dana2 kerajaan semampu untuk membangunkan penyelidikan dalam memperbanyakkan kajian dengan menambahbaikan demi keyaaan sesebuah rumah burung ahli. Caranya telah ada pada kita..pengalaman dan rangkaian usahasama dengan IPT dalam peringkat kita adakan Insha Allah  berjaya sbb tiada sebab tanpa kejayaan berkat usaha. - 

Missi 2013 Jika dipanjangkan umur tambahan modal kita akan kita rungkai bersama bangunkan rangkaian usahawa-sama dengan usahawan kita (jv) dengan latihan dan pemantauan yg amat berkesan supaya kerjayaaan milik kita....Doakan bersama.
Insha Allah  Kita akan berusaha buktikan kejayaan bersama kita mampu bergerak pantas dan menjaga kebajikan ahli-ahli dan pemegang saham kelak.

Hubungi Kami: 017-4306422 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments