Cabaran dan Dugaan Usahawan Burung walet-Seorang Pengusaha Bunuh Diri- Siapa Bertanggung jJawab???

 Keluaran H.Metro 12/10/2012... Ko ni memang menyusahkan orang ajer!! Dulu di bawah PERHILITAN tak de pun jadi begini orang mati kena bunuh sebab mencuri sarang burung adalah kan?? Kini orang nak curi pun dah tak lalu.... Memangla Negara China tak punya masalah nak terima sarang kita.. tetapi masalahnya kini sarangnya susah nak di bawa keluar... Engko punya kementerian lah yang membawa kerugian pada semua pengusaha...dah tu nak dapat lesen premis pun berbagai charge dikenakan pulak tu...walau rumah dok tengah bendang...ish ish ish... Semua orang RUGI BESAR.. KERAJAAN PUN TAK DAPAT HASIL... SKG KITA REBUS DAN MINUM SENDIRILAH... NANTI SEMUA KITA SIHAT WALAFIAT...ERMMMM TAPI HUTANG RUMAH SAPA NAK BAYAR??? TANYALAH PAK MENTERI!!!

Keluaran H.Metro 12/10/2012
Dari artikal diatas. kami bagi pihak Koperasi Usahawan Burung Layang-layang Kedah Berhad menyokong penuh usaha yg dijalankan oleh pihak Dato' dan Kem. dalam memajukan Industri Burung Walet. 
Walaubagaimanapun perlu juga diingatkan bahawa pihak berkenaan (Kem) perlu memandang kebelakang kerana ada banyak usahawan bumiputera  kita yang menerima tempiasan dalam hal-hal sebegini dan pada siapa lagi mereka akan mengadu ?.....

Selagi ada bangsa Melayu selagi itu ada perjuangan bersama. Jika tidak ada Melayu membantu kaumnya maka akan hilanglah Usahawan malay. Siapakah yg sokong undian kita untuk berjaya ?... jangan lupa pd asas tapaknya amanah kita pada bangsa. Jangan hanya pandang sebelah kaum sahaja...(perlu ada Melayu+cina+india) pd setiap kenyataan. Suara dan amanat kita dibahaskan diP arliment perlu merangkumi semua kaum jika ingin dikatakan peneraju dlm Induatri ini.maaf.....teguran AJER. 
 
Item ke.2 ..cabaran penternak usahawan Walet Islam tidaklah menyimpang sebegini jauh dari asas ke-Agamaan (Allah melaknati perbuatan terkutuk ITU). Perlu diingatkan bahawa semua ini hanyalah keduniaan sahaja. Di akhirat belum tentu ?....kita hanya dipinjamkan lahir di dunia ini ..apa2 bentuk cabaran itu adalah dugaan keduniaan /pasti ada hikmahnya. Kita kaum Usahawan Muslim perlu bersatu. dan berusaha .Insha Allah berkat doa' kita berjaya dan jgn lupa nikmat yg kita kecapi kelak....byk lagi pasaran muslim yg bakal kita terokai..Pak Din & crew kini sedang berusaha menjenamaakan

Produk kita melalui koperasi dalam Halal Herb (di Hallfest)..sebagai barangan (end-produk) setelah dicuci dibentuk dan diterima sebagai barangan Halal (Negara Kita Malaysia No.1 Dunia Yang Mengerakkan Industri Halal). Kita akan berusahakan dan tentukan (Security Inspectro) barangan Sarang Walet kita Halal untuk diedar keseluruh dunia terutama Negara Islam dan pengguna islam diterima pakai. 
 
Beginilah dikatanan Dugaan dan Cabaran kita sebagai Usahawan .
 
Hubungi Kami: 017-4306422 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments