Mengapa Kita Perlu Sertai Produk Halal - Usahawan Burung Layang-layang ?..

Syarahan Daripada Pengarah HDC (Halal Development Corperation)

Logo Halal Dari JAKIM ............Ada juga  logo Halal Dari Negara Thailand/Brunai/Amerika/Kemboja - Anda kenal Tak?..

Siapa Di Belakang JAKIM & HDC  Yang Membuat Kajian Hasil  produk Halal ?....

Apa Faedahnya Diujudkan Taman Industri Halal ?.....Kedah /Perlis ?...D Mana .

Anda Kenal Pengerusi HALAL ?...... Tun Pulun Sungguh Minum Air Sarang Burung Walet....Nak Kekal Muda /Power/Kesihan Datin D Rumah Sampai 6 Gelas Licin ........... Tun Minum..Eemm.....nikmti rasa yg tak terhingga,.

Contoh Pasaran Halal Hasil kajian HDC........
Binatang Ini Rupanya Tak Halal ?........Banyak lagi tU .......



Halfest 2012 telah berlabuh tirai semalam yg bermula pada 10/10/2012 dan - Pampamir pada 14/10/2012.di PWTC ....so apakah  langkah kita seterusnya ?...apa pandangan anda ?....persoalan yg telah pakdin kemukakan pd penceeramah HDC. mengenai produk sarang burung walet . Nampaknya positif?..susulan permohonan akan kita kemukakan pd HDC.

Koperasi Kita (Kop.Usahawan Burung Layang-layang Kedah Berhad) amat berminat dan akan bergerak dengan turut serta penglibatan dlm perusahaan Industri Halal Di Taman Industri Halal . Kenapa ?....1.100% Bebas cukai Perkilangan -10tahun . 2.Pengecualian Cukai Export ..wooo...Barangan Diterima Umum Umat Islam dan banyak lagi .(Untung besar le Koperasi).eee..

Koperasi akan  kemukakan permohonan pd peneraju Utama (MARA) dan HDC . Pegalaman kita yang telah berada di pasaran antarabangsa akan banyak membantu kita.(Hampir 3 tahun). Tujuan utama kita (Kop) adalah untuk membantu ahli-alhi usahawan burung walet kerana persaingan produk sarang amat mencabar dari negara jiran dipasaran antarabangsa. Hasil sarang burung Mentah & End-produk (kita gunakan kaedah pemprocessan berkualiti agar diterima sebagai produk Halal) dan nampak lebik bersifat komersial (universil) terutama pd pasaran-pasaran Islam di China /Middle East /Amerika dan Euro. Kita akan wujudkan kempen kesedaran dan showroom untuk Umat -umat islam serta bahan rujukan/sebagai mudah untuk umat islam mendapatkan produk (HALAL) /mudah diterima/dijual pd Umat islam terutama di - Negara China (umat Islam berjumlah 220juta) .Porduk kita Halal (Bersih & Suci - diMakan tanpa was2.) Bagaimana nak kita tentukan ianya produk HALAL ?..Sarang Bersih/Air minuman/Barangan Penjagaan Kesihatan . Emm..... akan kita bincang dalam Lembaga Pengarah Koperasi .eeee.... kertas kerja telah siap /rahsia perniagaan kita eee..

Alhamdulillah Malaysia sebagai No. 1 . Halal Herba Dunia .... malah kita berazam menjadikan Koperasi ini menjadi No.1 Halal produk Sarang Burung Dunia ......doakanlah.kejayaan kita bersama.

Jika kita sentiasa berusaha pasti akan ada kejayaan .....cetusan Idea Tun. mengujudkan Industri Halal yg bersifat komersil amat dihargai .....besok pakdin email 2kotak pd Tun...amalkan selalu tun ..sbd kita perlu sumbangan Tun di negara Arab.. tun pasti fasih berbahasa Arab ..darah nenek moyang tu..

Hubungi Kami: 017-4306422 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments