Sarang OOO Sarang Bagaimana Nak Menjejak Di kau?

Sarang OOO Sarang ?....
 
Dari mana  Sarang Ini ?.... Siapa Punya...Kotornya !!!
Banyak Kandungan  Nitrate Ke ?...Kau dari Gua? atau dari rumah yang tak terjaga??

Boleh kau ku tanda?? Kat mana nak di tanda?? di cupingnya? di dasarnya? atau ditengahnya???

Wooo....Sarang Dah Dicuci Nak Kesan Macam Mana ? Bersih  Ke ?..Kalau tadi dipasang pada cupingnya? Kini mana cupingnya? dari sarang yang mana satu? yang sedikit bersih? atau yang kotornya??? atau dari ketiga-tiganya??? banyak persoalannyakan??

Kenapa Mencuci Sarang Tak Pakai Sarung Tangan. Mana Amalan  GMP ?. FDA ?...atau apa-apa lagi? Tetapi kalau dah jadi cam ni..macamana nak tentukan rumahnya di mana? emua dah bercampur aduk...

Cantiknya Pembungkusannya  ....Di Mana Kelemahannya ?
Siapa Punya Datok ?....

MOA Perlu Mengkaji ?. ..Mudahkah? . Nak tahu asal usualnya buatlah DNAnya.. nak tahu dari rumah mana? tiada apa lagi yang melekat pada sarangnya.. pihak China juga tidak mahu sarang yang dibawa masuk yang kotor.. Jadi PAK MENTERI, usahlah dibotakkan kepala memikirkan cara nak charge pengusaha industri ini..

Ini Case Penyeludupan Ke?..... Mudah /Ringkas / Sampai pun  Ke China.

Bagiamana Nak Kenal Setiap Sarang Keluaran Rumah Ini ?... Mudah???.


(Contoh nya Dari Tanjung Karang.Selangor /Rumah Haji Dollah ).Rahsia tu.... 


Sarang-- ooo sarang ...pagi2 lagi jam 7.00 am. Pak Din dikejutkan dengan Berita TV3. Pengumanan oleh Y. B. Datok Seri sedang terpikir-pikir dan tercari-cari kaedah bagimana nak mengenali sarang burung yang dikeluarkan dari rumah asal sehingga di export ke China ?...Ingatkan issu RFID dah selasai...kesihan Datok.

Tidur pun tak lena memikirkan kaedah bagimana nak mengesan hasil sarang burung. Emmm.. biodata/cv asal sarang. Cuba kita pikirkan bagaimana?.. asalkan tak menjejaskan export cari makan kita ...kawan2. sebenarnya ada kaedah..tetapi...perlu berbincang dalam Koperasi . Sbb kita nak majukan Koperasi bersama demi untuk usahawan. Kertas kerja bagaiman nak export dan penghasilan dari rumah akan kita bentangkan dalam mseyuarat Ahli Lembaga kelak dan kita edarkan. Bersabarlah...kita tumpukan dalam pembiakan dan isi rumah...pakdin akan ke Indonesia minggu depan berusaha kearah menambah populasi sarang. Doakan kita berjaya..tiada halangan jika kita sentiasa berusaha kearah pepaduan bersama.

Hubungi Kami: 017-4306422 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments