ISSU RFID BELUM SELASAI KENAPA ?....DIPOLITIKAN. APAKAH BENAR ?..

SINAR HARIAN 18September 2012.
EE ...rupanya sedih bonor ..Cukup Panas Issu RFID belum selesai kenapa ?....apakah benar dipolitikan ?. siapalah dia orang yg buat bantahan tu ?....alkisah ada cerita menyatakan kerana bantahan dan rungutan menyebadkan harga sarang burung jatuh ke paras dibawah rm1500.00 . Kenapa jadi begini ..difahamkan pihak kememterian Datok 'sedang berusaha membantu. Kenapa pula dulu 30hb.Aug .Kata Yes  .... berdegil betul usahawan ini. Siapa mereka ?... tepuk dada ? selera...pakdin no comment .sbd pakdin sudah ada cara lain untuk export ke luar negara. (Bukan sahaja China). Harga amat menarik ..yang penting streatigi pemasaran dan berusaha . Insallah (Allah) sentiasa membantu kearah usaha kita /  berdoa dan bersyukur atas kenikmatannya.
Kita menggunakan pendekatan berniaga sesama umat islam di China. bagaimana?...ee rahsia .Terapkan nilai kekeluargaan disana. Kini kita dipercayai /kita dilantik bersama sebagai penaja keagamaan islam disana .Tahukah anda berapa jumlah umat islam d China ?....Hainan mengalukan pakdin (Kopersai).kita bergabung gunakan Koperasi. Barangan sarang kita Halal/Bersih/Baik.yakin diterima. Bagaimana nak usahkan agar barangan kita diterima/mampu dibeli ?.... A Kampong Boy sudah berusaha menambat hati mereka .eeeee (ruj.kartanis Lat). Berjaya buka showroom disana dalam masa terdekat ini( Jv Persatuan Perniaga Islam Muslim Hainan) 
Eeem... .kesihan Datok Noh.(Dugaan tok Sbg Menteri) tu.......nak buat jamuan hari raya di Sikinchan pun rupanya ada juga orang bawa memorendum bantahan ?...emmm...tak sempat makan lomang perisa sarang burung walet. Bagini la nasib !!!. nanti jadi MB bukan mudah ?..banyak dugaan  lagi dan cabaran. sama le kita nak berniaga sarang burung .Meminjam bank puluhan ribu ringgit ..belum nampak untung ?.....menghadapi keranah emmm...birokerasi Little Napolean n Hitler . Siapa lagi jika kita tak berusaha ...Menakluk Selangor lagi mencabar Datok ?..byk hasil  dan orang kaya.......Apapun kita perlu banyak membaca dan ber ?...kenapa jadi begini .Mendengar ke2 pihak adalah jalan terbaikan .demi kebaikan bersama .cabaran Datok' untuk berbakti /terbukti dalam PRu 13 nanti.(janji diTepati bukan d Capati) 
Sebagai Kampong Boy pakdin tak faham politik /tambahan pula dengan RFID...(dahulu belajar pondok d Sik) .sbd tak diberi peluang dan penerangan secukupnya. Kita berbicang dengan rakan-rakan di  Tahiland / Indonesia bagaimana nak export sarang walet secara pukal nanti.?..eee.....pakdin baru dilantik sebagai penasihat persatuan perniaga walet muslim Selatan Thailand .dan Penaja Persatuan Perniaga Muslim Hainan dan Shanzen.(China) Pertaniaan Itu Perniagaan .Jika kita bersatu Insallah kita teguh .Rezki yg diberkati Allah (bersyukur/berdoa)..... a  Kampong Boy .eee ucapkan selamat hari malaysia ....
Hubungi Kami: 017-4306422 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments

Unknown said…
Apakah ini isu pembangkang??
Atau isu rakyat??

Dato' tak gentar dengan pambangkang, tetapi gentarlah dengan kuasa rakyat.......

ini suara rakyat bukan suara pembangkang,, mereka sudah tiada tempat mengadu dengan pihak kerajaan..Dipihak kerajaan hanya hanya duit yang difikirkan ..rakyat banyak duit untuk buat rumahkan? tentu banyak duit juga untuk bayar apa yang bakal dikenakan?

tahukah dato'

ada berapa ramai rakyat miskin yang hanya berkerja membuat repair rumah yang pendapatan seharientah berapa?? yang mencuba memajukan diri menceburi bidang ini...
bina rumah burung ...kini berkecai harapannya...apabila isu ini tak habis-habis, tak selesai-selesai???

janganlah memikirkan untuk penuhi tembolok sendiri dan kroni..fikirkan juga hal rakyaat..