NO ..NO..NO RFID..Kami Akan Selidik Apakah RFID juga perlu Di gunakan Pada Thailand Dan Indonesia.



No...No.....Kenapa RFID dikenakan keatas Sarang Burung Dari Malaysia Sahaja,,,Kesihan...
Hari ini Timbalan Menteri Pertanian (rujukan harian metro.ms.32) menyatakan dan memberi ketegasan bahawa RFID perlu diguna keatas Sarang Burung dari Malaysia .Kenapa samasa draft "proposal" di kemukakan kepada kerajaan China tidak dibentangkana pada Umum ?...Tidak dijemput perwakilan daripada Persatuan Saudagar Pengexport-pengexport Sarang Dari Malaysia .(kami Usahawan 80ribu tidak ada wakil ke ?).Sedangkan CEUPEX pun ada wakil semasa draft perlaksaan gaji baru dibuat bersama JPA baru-baru ini ..setahu saya pengalaman saudagar2 ..kita hampir 15 tahun diMalaysia berurusan Sarang Burung dengan China .Pengalaman Usahawan perlulah diambil kira.


Sungguh menyedihkan.... tadi Pak Din hubungi rakan ketua persatuan sarang burung dari Utara Semanjung...beliau berkata terpaksalah kami melakukan penyeludupan/kelak ke Thailand dan Menggunakan Sarang Burung Jenama Thailand. akan ke China .Seorang kawan lagi dari Selatan sedang berusaha akan mengexpot melalui Indonesia .Apa sudah jadi kawan-kawan ?.....kaum bumiputera banyak melabur dan memimjam bank ingatkan dapat memajukan diri dalam industri ini...emmm ,,,rupanya terpaksalah kita berdikari dan kuatkan Koperasi Kita memecahan benteng yang menghalang..kita .

Sama-sama kita lakukan solat hajat moga-moga diberi pertunjuk.Insha Allah kita akan buka pasaran baru ke Australia/Japan/Taiwan ..dan UAE dengan jenama 1Kop. Sama-sama kita usahakan..insha Allah .moga Allah bukakan rezeki buat kita .Bukan mereka ...yg berkenaa  .Pak Din dan crew akan berusaha .,doakanlah..yang penting beri sokongan padu .sentiasalah ikuti perkembangan blog ini .Harapan hujung tahun ini kita akan membuka lambaran baru dalam pasaran antarabangsa.untuk kaum muslim melalui HALAL.produk .ke UAE .dan Chinese Muslim sebab kita telah ada networking disana.Sebenarnya banyak cara kita nak export sarang burung kita ke mana2 negara Islam.

Pengalama Pak Din 6thnu dahulu bersama rakan kongsi syarikat dari German dahulu sebagai agen pemesaran utama diAsia akan  Pak Din  gunakan. Malah kita sedang berusaha menjalin usahasama ..insha Allah. Industri sarang bakal melebar dan berkambang maju cara kita.. bukan cara mereka yang menyulitkan kita .

Hubungi Kami: 017-4306422 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments