Kini Di Village Mall..Jom Bersama Pak Din...hingga 1 Julai 2012

Jom membeli belah di Village Mall.. jumpa Pak Din di sana..


Semalam 28 Jun 2012, perasmian "Expo Jualan barangan usahawan" yang dianjurkna oleh FAMA selama 4 hari telah dirasmikan oleh YB.... Parlimen Merbok di tapak Expo Village Mall Sg Petani... Esok adalah hari terakhir expo tersebut..Terdapat lebih dari 34 buah gerai yang telah dibuka dibawah naungan FAMA..

Walaubagaimana pun sambutan agak kurang...kerana mungkin terlupa diwar-warkan dengan bersungguh-sungguh oleh pihak penganjur?? Membuat promosi secara lebih agresif dan juga mungkin penduduk disekitar lebih memikirkan untuk membeli belah di TESCO/GIANT/Parkson atau The Stor.

Bagaimana nak menyedarkan masyarakat kita agar budaya berbelanja di pasar awam perlu diambilkira ?..pada hal kuasa belian 80% dikawasan ini adalah dari kaum bumiputera. Sampai bila dan bagaiman kita sebagi usahawan dapat bersaing dengan Gergasi Kapitalis Asing berniaga dibumi kita sendiri. Pada pandangan Pak Din gabungan semua dan lebih banyak usaha lagi perlu dibuat oleh pihak penganjur dan usahawan.

Jangan sahaja mengharapkan orang datang shopping ke Village Mall sahaja.. Konsep PIZZA Hut perlu diterap sebagai dayasaing. Sekarang platform peniagaan telah disediakan bersama pihak FAMA. Kini bagaimana nak buat follow up?....B2C. Mungkin inilah trend perniagaan akan datang 2020. Sama-sama kita berusaha para usahawan.......
Hubungi Kami: 017-4306422 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com.

Comments