Musim Kenduri.. Penghuni Rumah Burung Jadi Mangsa..

Beginilah nasib sebuah rumah burung yang telah menjadi mangsa kenduri kawin...seorang anak kakitangan Jabatan "V"....kenapa lah dibina rumah ini  yang tinggal berdekatan dengan rumah kakitangan. 3 buah khemah didirikan hampir dengan RBL tersebut..2 hari sebelum dan 1 hari selepas. Wooo....hampir 2000 jemputan hadir meriah sungguh. Apalah nasib burung-burung yang menetap di sini ..Pak Din difahamkan terdapat hampir 16 biji sarang ada di dalam.

Rumah burung ini sebenarnya 2 tingkat pada keluasan 10' x 12' sahaja dan menjadi model di daerah ini sebagai mentor kepada usahawan-usahawan walet di dareah ini. Apalah nasib...kami terpaksa tidur di lain tempat. Bertumpang hanya sementara.....rasanya jika  nasib kita sebegini lebih baik kita cabut....emmm...marilah kita jadi warga perihatin dengan hidupan liar.... silap tu..bukan hidupan liar lagi sebab mereka bukan lagi di bawah Pemuliharaan Hidupan Liar 716. 

Hubungi Kami: 016-3280951/012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments