Atas: Kedah (Bandar Baru) Bawah: Kelantan (Kota Baru/Pasir Mas)


Kedua-dua rumah burung ini nampak seperti dibina di lokasi yang identical..ditepi belukar dan berhadapan dengan kawasan sawah padi...walaubagaimana pun yang diKelantan terletak berhampiran dengan :high "density" cable.. mungkin sedikit menjadi penghalang kepada movement burung berlegar di atas dan disekelilingnya.. 


Rumah di Bandar Baru, Kedah mempunyai monkey house dan yang dibawah punya pintu masuk yang dibina di dinding. Yang mana satu lebih berkesan??? Mengikut pengalaman Pak Din yang di bawah lebih berkesan kerana apabila ianya masuk kedalam rumah ia lebih senang menjelajah terus kedalam.. Tetapi jika menggunakan monkey house ia kerapkali berlegar di dalam monkey house kemudian terus keluar melalui pintu masuk yang lain atau pintu masuk yang sama...Jadi jika mahukan monkey house ianya perlu dibina besar untuk keselesaan burung masuk dan turun ke bawah ke kawasan breeding planks...

Hubungi Kami: 016-3280951/012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments