Apa Yang Perlu Sekarang Untuk Mengeksport Sarang Burung Keluar Negara???

Proses yang menyenangkan pihak pengeksport sarang burung mengeksport sarang burung mereka....

Pihak-pihak berwajib adalah dipohon mencari jalan bagi menyenangkan proses mengeksport..bukan menyusahkan pengeksport... Jadikan pengeluaran surat/borang kelulusan boleh dikeluarkan di setiap negeri..perbanyakkan lab-lab yang boleh menjalankan test-test bagi nitrite content di seluruh negara bukan sahaja oleh segelintir/"kroni"??? lab yang dibenarkan menjalankannya.. Jika tiada yang berkelayakkan, pihak kerajaan patut mengadakannya. 

Persenangkan borang dikeluarkan di seluruh negara atau buatkannya melalui online...kenapa tidak??? kini bukan di zaman purba lagi..zaman IT sepatutnya menyenangkan rakyat..Logo/Moto "Rakyat Didahulukan, Pencapaian di Utamakan..." patut diamalkan semua pihak berwajib...

Kelulusan sepatutnya boleh diberi oleh setiap pengarah negeri seperti yang dibuat oleh Jabatan PERHILITAN terdahulu... Bagi mengelakkan dari penyelewangan kuasa... jadikan ianya procedure yang telus dan difahami oleh semua..  Elakkan dari menyusahkan orang  ramai kini di mana semua borang perlu diambil di Kuala Lumpur dan kelulusan hanya dikeluarkan di Kuala Lumpur..

Hubungi Kami: 016-3280951/012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments