Takbur...Salah Satu Sebab Rezeki Menjauhi Kita..

Anda Tahu???

Salah satu sebab rumah burung kita tidak dimasuki burung??? atau burung tidak mahu tidur di dalamnya?? adalah sikap kita!!

Punya sikap takbur, busuk hati, sentiasa menyalahi orang lain dan pelbagai sifat buruk  lain juga merupakan sebab-sebab rumah kita tidak dimasuki burung.. jadi bersabarlah jika rumah anda tidak mahu ditiduri burung.. Belajarlah berserah pada Yang Maha Kuasa dan sentiasa berusaha memperbaiki dalaman rumah anda. Pelajarilah cara-cara bagaimana mengurusnya agar ianya sentiasa berada dalam kondisi yang disukai burung..

Salah satu cara ialah bercakap dengan burung anda..jika sudah ada yang keluar masuk kedalamnya.. Suara anda mungkin lunak didengarinya apabila anda masuk kedalamnya..menjadi satu kebiasaan dan kerinduan untuk mereka sentiasa pulang kerumah anda.. Macam cakap orang tua-tua... bercakaplah dengan pokok anda..nescaya kelak poko itu subur dan berbuah/berbunya dengan banyaknya untuk anda...
cubalah WALLAUALAM..

Akhir sekali jika masih tidak mahu ditiduri burung, belajarlah perbanyakkan doa-doa  anda kerana hanya itu yang bakal menjayakan usaha kita... tetapi untuk doa dimakbulkan muhasabahlah diri...apakah anda masih punya hutang pada sesama manusia? jika ada jelaskanlah...moga doa anda dimakbulkan... JIKA ORANG YANG SYAHID PUN TIDAK DITERIMA ALLAH JIKA IA MASIH BERHUTANG, INIKAN KITA HAMBA YANG MAHA HINA INI???

Hubungi Kami: 016-3280951/012-4370347 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments