Berita Kurang Menyenangkan...


Published: 2010/05/27
Agrobank is going all out to woo budding and existing entrepreneurs to apply loans for its agriculture business projects which includes Walit's bird's nest business.




Inilah apa yang dipublished di salah satu paper perdana pada satu hari dulu pada 27 Mei 2010. Usaha untuk menarik pihak yang berminat untuk memohon pinjaman dari Agrobank... Indah khabar dari rupa. Seorang bakal pengusaha telah memohon pinjaman dari sebuah bank Agro di Batu Pahat. Pinjaman sudah diluluskan tetapi bayaran hanya dibuat pada peringkat awal, apabila rumah siap, terpaksa menunggu hampir 3 bulan untuk mendapatkan bayarannya..Sejak dilancarkan sehingga ke hari  ini bayaran sehingga RM100+K masih belum dijelaskan. 

Apa masalahnya? Bila di hubungi, pegawainya bercutilah, diluar kawasanlah...dan minggu ini dikatakan pula terpaksa mendapat clearance dari cawangan di Seremban pula... Apakah alasan-alasan ini benar? atau hanya alasan?? Mengikut pengurus bank..semuanya sudah selesai, pegawai sudah diarah membuat bayaran.. Apa ditunggu lagi?? Apakah ini kes-kes..."The Little Napoleons" ?? yang memerlukan sogokan sebelum bayaran dibuat?? HARAM itulah prinsip Pak Din...Yang Merasuah dan Menerima RASUAH itu HARAM....

Pak Din mengharapkan bayaran dibuat segera, tetapi lepas sehari ke sehari ianya ditunda.. dari sebelum Christmas, lepas christmas, ke tahun baru... nak tunggu ke Tahun Baru Cina, pegawai bercuti lagi?? Apa perlu dilapurkan kepada Biro Pengaduan Awam, Menteri Pertanian yang bertanggungjawab??, TPM atau PM baru bayaran dibuat???

Pak Din kesal...bagaimana kontraktor Melayu boleh maju dan bersaing jika begini caranya?? Duit yang dikeluarkan terbenam di bangunan yang telah disiapkan dan sudah pun beroperasi..tetapi bayaran masih belum dibuat???

Hubungi Kami: 016-3280951/012-4370347  Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..