Perlis Indera Kayangan Bukan Saja Negeri Ilmuan Tetapi Juga Industri Burung Layang-layang

Rumah burung di negeri kecil diutara ini kini tumbuh bak cendawan di merata tempat, tidak kira ianya ditepi pantai, di sawah padi atau di kawasan pertanian lainnya.

Potensinya? entahlah setahu Pak Din banyak yang belum berjaya mengikut tahap pelaburannya. Mana rumah yang telah lama dibina itulah yang punya burung dan sarang, tetapi yang barunya..??? selalu bila Pak Din melalui ditepinya, tak kelihatan burung yang keluar masuk?? 
Tetapi walau macam mana pun rumah masih banyak yang naik dari setingkat ke 4 tingkat atau lebih dan saiz yang sekecil-kecilnya kepada sebesar-besar rumah yang dibina.. dari puluhan ribu kepada ratusan ribu ke jutaan ringgit..

Masing-masing berlumba- lumba membina rumah burung tanpa sesiapa membuat penilaian dan bancian akan populasi burung sedia ada di sini.. Dari manakah burung ini akan datang bagi memenuhi semua rumah-rumah yang dibina ini??

Apakah semuanya bakal menjadi rumah "hantu" yang tidak berpenghuni?? 

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments