RBL Jerantut Milik Seorang Usahawan Sawit..


Di bawah aku dan keluarga ku tinggal dan diatasnya disediakan untuk si burungnya tinggal.. Begitulah penghormatan yang ku berikan bagi sang burung yang diharap dapat membantu  memberikan penambahan rezeki. Sudah beratus ribu yang telah ku habiskan bagi menjayakan cita-cita ku ini.. 

Dengan ukuran 20'x60'xx 2 tingkat.. ianya kelihatan tersergam... tetapi malangnya tiada seekor pun burung yang memasuki rumah ku...keluh Pak Hj pemiliknya.. Hampir ku berputus asa... tetapi sejak beberapa hari lepas salah seorang pendidik di sini telah memperkenalkan Pak Hj dengan Pak Din..

Awal minggu lepas Pak Din dan crew telah datang kesini untuk memulihkan rumah beliau...Beberapa ekor telah mula memasukinya tetapi berserahlah pada Allah .... cuma hanya satu yang Pak Din nak cadangkan untuk menambah-baik lagi supaya pintu masuk dari atas bagi rumah keduanya (kandang kambing) diubahsuai semula supa pintu masuk boleh dibuat dari sisi atau jika dari atas.. buangkan kepungan dindingdi bahagian atas pintu terjunnya itu kerana pada pendapat Pak Din ianya agak mengganggu peluang burung untuk berlegar diatasnya sebelum terjun ke bawah.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments