Proses Mencuci Sarang Burung dan Pembukusannya..

Sarang burung dari rumah burung dan dari gua
Rupa sarang burung yang berlainan kualiti... salah satunya merupakan sarang dari Gua iaitu dari spesies yang berlainan layang-layang padi.. bulu burung dan rumput-rumput kering digunakan untuk membuat sarang. Air liur digunakan untuk melekatkan bulu-bulu dan rumput-rumput kering untuk dijadikan sarang. Kualiti sarang-sarang ini amat rendah.. Tetapi dengan kaedah pembersihan sebegini membuatkan penipuan boleh dibuat kerana semua air liur yang berupa seperti agar-agar ini boleh dicampur bersama-sama sarang-sarang burung layang-layang gua ini dan dibentuk semula..
Sarang layang-layang gua dan layang-layang padi
Air liur yang dipisahkan dari sarang-sarang di atas tiada bezanya selepas dibersihkan. Jadi pembentukan sarang yang berupa seperti sarang tiruan ini biasanya akan terdedah kepada berbagai manipulasi.. untuk membersihkannya sejenis chemical digunakan untuk menjadikan semua sarang itu putih melepak...bahaya macam chloroc digunakan..kerana kualiti hanya dipandang pada putihnya sarang yang diproses.. mengikut sesetengah pendapat ia boleh menyebabkan cancer... kajian pihak-pihak tertentu telah menemui agen pembunuh cancer dalam content sarang-sarang burung ini, kini penggunaan chemical ini menjadikan ianya penyebab cancer...
Yang bersih dan yang dipenuhi bulu dan rumput kering..bagaimana mencucinya??

Sarang sudah dibersihkan dari segala kotoran..apa yang penting digunakan ialah semangkuk air suling, sebiji pinggan, mengkuk membuang segala kotoran, sebatang twizzer, cermin mata bagi yang kurang jelas penglihatannya dan lampu meja untuk terangkan suasana supaya setiap bulu dan kotoran dapat dibuang dengan cermat.

Yang lainnya kesabaran membuang segala kotoran..bergantung kepada berapa cepat seseorang itu mengeluarkan kotoran

Sarang-sarang ini telah dibersihkan dan sekarang tiada bezanya lagi dari jenis/spesies apa sarang ini diperbuat bukan?? Disini kualiti sarang tidak lagi menjadi isu kerana semuanya sama ajer.. Yang kurang putih dicuci dengan certain chenical menjadikan ianya putih juga..walaupun membahayakan ia tidak dipedulikna oleh orang yang memprosesnya..janji duit dapat banyak hasil jualan tersebut..
sarang sudah siap di cuci dan menanti untuk dibentuk semula..

sudah siap dicuci hanya perlu dimasukkan semua ]kedalam acuannya

siap dibungkus..cantik ianya cantiklah harganya..



Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments