Pengurusan RBL Perlu DiPantau Oleh Pemiliknya...


Add caption
Apabila sesebuah RBL sudah siap dibina dan sudah beroperasi, pihak pemiliknya perlu mempelajari apa yang perlu dibuat bagi memantau keadaan dalaman rumahnya seperti jika bunyinya tidak berfungsi.. kita perlu tahu kenapa??? Adakah letriknya ada? jika ada, kenapa tak bunyi?? persoalan yang perlu dijawab sendiri.. mungkin usbnya longgar?? atau ada wire dibelakangnya tercabut? atau speakernya terbakar??

Tetapi jika tida kuasa letrik masuk ke amplifier yang ada.. tanyalah kenapa? terbakar? atau hanya fusenya terbakar, mungkin hanya perlu ditukar fusenya?? atau apa? 

Perkara ini semua penting untuk dipelajari supaya kita kelak tidak tertipu dengan kontraktor yang terpaksa kita panggil untuk memperbaiki apa yang rosak. Pak Din pernah dipanggil oleh pemilik rumah burung yang tidak berbunyi hingga seminggu. .apabila dicheck hanya fuse di plugnya saja yang terbakar.. bila ditukar semuanya berjalan semula dengan baik... kan ini merugikan?? selama seminggu mungkin sudah dapat menarik burung masuk dan tidur..

Jadi belajarlah menjadi "MIKE_GIVER" tetapi janganlah terlalu pandai sangat takut pula segala setting lari pula dan semuany jadi "haywire".. jadi fikir-fikirkanlah...

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments