Lain Yang Diundang masuk Lain Yang Masuk...


Dua arwah "suami isteri" ?? telah terkorban di dalam sebuah RBL di Selinsing.. Kesihan mereka..tersilap masuk kedalam rumah burung, melalui pintu masuk atau melalui lobang-lubang angin? entahlah tetapi yang pasti sesudah termasuk kedalamnya mereka tak nampak pintu keluar lagi... kesihan mereka entah berapa hari terpaksa berlapar dan menahan takut dan risau..

Beginilah juga nasib burung-burung layang-layang yang masuk kedalam rumah yang disediakan tetapi terlalu gelap untuk mereka melihat jalan keluarnya.. Burung dari jenis "Passerines" ini tidak punya daya deria penglihatan di dalam gelap. Apabila rumah dibina dengan kegelapan yang melampau, burung yang masuk sudah pasti tak dapat keluar..

Jika sistem bunyinya tidak sempurna maka burung yang sudah masuk tidak dapat keluar..dan jika ini berlaku burung-burung lain merupakan kawan atau sanak saudara mereka jadi takut untuk masuk kedalam rumah kita.. Jadi hati-hatilah bila menyediakan perhiasan dalaman burung ini..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments