Kita Bersaing Mengikut Kemampuan. - RBL Kuala Rui .


Sebuah RBL yang menyerupai banyak-banyak RBL yang terdapat di seluruh Semenanjung. Pemilik RBL sebegini rata-ratanya kaum China.. Harganya pasti tinggi mencecah ratusan ribu..Sanggupkah anda memilikinya?? Jika tak mampu cubalah yang kecil-kecil dan murah.. Burung tak  meminta rumah yang besar atau menolak  yang kecil molek.. Asalkan dalamannya memenuhi cita rasa sang burung dan menyerupai rumah asal mereka di gua-gua..oklah tu..

Ada teman kita yang hari ini bertanyakan Pak Din kenapa burung tak berminat hinggap pada papan pembiakan yang disediakan tetapi memilih untuk hinggap dan bergayut pada dinding rumah burung beliau??? ERMMMM mudah saja jawapannya... Mungkin disitu mereka merasa lebih selesa? Mungkin betul kan? kerana asal mereka hinggap pada dinding-dinding gua...tiada papan-papan yang disediakan untuk mereka hinggap..jadi jangan risau mungkin keadaan di situ lebih enak bagi mereka hinggap..Apa pun mereka yang menentukan mana yang terbaik..kita hanya menyediakan dan mereka yang memilih dimana yang disukai..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments