Sepanjang Perjalanan..













Ketika melalui jalan-jalan dari Temerloh ke Selancar minggu lepas terlihat begitu banyak RBL yabg dibina disepanjang perjalanan melalui Bera, Triang, Serting, Jempol dan Bahau.. Tetapi malangnya hampir keseluruhannya milik kaum bukan bumiputera..  Keseluruhannya kaum China.. Kaum India juga kurang berminta dalam industri ini.. Terlalu kurang sekali yang membina RBL bagi kedua-duanya. Cuma kini kaum bumi lebih banyak yang mula berjinak-jinak dengan industri ini dengan bantuan bank-bank tempatan.. seperti Bank Agro.

Ketika melalui kawasan ladang kelapa sawit yang menjadi milik FELDA dan penerokanya.. tidak kelihatan langsung RBL yang dibina... apakah disebabkan kaum peneroka tidak berminat? tidak punya kesedaran tentnag industri ini? atau mereka tidak dibearkan membinannya di kawasan Felda?? Mengikut sesetengah penerokanya..mereka tidak dibenarkan??? betulkah? Entahlah.. rasanya bagi memogon bantuankewangan sepatutnya tidak menjadi maslahkan? kerena mereka punya wang pelaburan??

Walaubagaimana pun terdapat beberapa peneroka yang sudah mula berjinak-jinak..insha Allah ia akan menjadi pioneer bagi tempat mereka.. Jika ingin memulakannya boleh hubungi Pak Din untuk kursus? untuk kertas kerja atau lain-lain? jangan malu-malau ya??

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments