Aduh... Nasib Ku Sentiasa Begini?

Rumah Contoh...pembinaannya sudah melebihi peringkat ini .. tinggal dinding ditingkat 2 dan atap
yang belum disiapkan.. Dijangka dalam minggu depan insha Allah RBL
Teluk Intan akan diisiapkan pembinaannya
Pada 28 Jun 2011 yang lepas sebuah RBL telah dimulakan pembinaannya dengan pembiayaan Agro Bank.. Pinjaman sudah diluluskan, perjanjian sudah pun dimeterai..bayaran guaman juga sudah dilaksanakan..tetapi..sehingga kini masih tidak nampak duitnya.. RBL sudah hampir 80% siap..tetapi bayarannya masih ditangguhka...Janjinya dari sehari sehari.. pegawai banknya akan pergi melawat tapak pembinaan..tetapi hingga kini tinggal janji... Apakah yang diperlukan lagi bagi mendapatkan wangnya? Pihak kontraktor sudah letih menunggu...pihak peminjamnya sudah penat berulang alik ke bank bertanyakan bila nak bayar?? Bayaran guaman sebanyak RM3K-4K sudah lama dibayar...bayaran apa lagi yang diperluka..takkan wang "underwater". "undertable", duit kopi? duit teh?? Aduhai...apa nak jadi dengan negara kita yang serba boleh ini?? Ada sesiapa yang boleh membantu? Manager Bank? Pak Menteri? TPM? atau PM sendiri?

Aduh... beginikah janji-janji "rakyat didahulukan" prestasi diutamakan?? Pembinaan rumah ini adalah yang paling murah yang dapat Pak Din bina bagi membantu pihak pemiliknya supaya angan-angan mereka memiliki sebuah RBL dapat dicapai.. Mereka tersangat inginkan menjadi bumi yang pertama di kampung mereka memiliki sebuah RBL yang berjaya... Jadi kenapa ada pihak-pihak yang sepatutnya membantu tetapi melambatkan pengeluaran wang pinjamannya?? Biasanya bila pemilik mendapat pinjaman urusan bayaran baliknya bukan main efficient lagi untuk dikutip tetapi...yang ini kenapa?

Begitulah nasib pemilik RBL ini..ingin maju lebih cepat tetapi banyak halangannya.. mulanya oleh jiran-jiran di kampungnya...Kampung Gajah, Teluk Intan kini pihak bank di sana pula...

Bantulah kami..kaum bumi disini?? barang perlu dibeli,  gajai pekerja perlu dibayar...bilakah wangnya akan didapati???? 

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments