Masalah Tenaga Elektrik.. Satu Masalah Yang Amat Besar..


RBL ini sudah selesai masalahnya minggu lepas..setelah sekian lama menanti.. Ianya sudah beroperasi hujung tahun lepas.. Pak Din telah mencuba yang terbaik dengan menggunakan kuasa solar.. tetapi malang.. kerana ingin menjimatkan kos.. solar yang digunakan tidak cukup power untuk menggunakan amplifier, humidifier, PUMP AIR dan   lain-lain yang diperlukan.. Dengan kos lebih dari RM20K..yang digunakan oleh PERHILITAN, kuasanya masih tidak cukup..inikan pula dengan kos RM 2K... Mungkin penggunaan CPU lebih baik untuk inikan??  Mungkin masih perlu kajian dan ujian yang lebih untuk mendapatkan hasil yang terbaik..

Walau apa pun setelah menunggu sekian lama..hampir 6 bulan..barulah tenaga letrik dapat dimasukkan ke RBL ini..ALHAMDULLILAH..rumah ini sudah dapat beroperasi..SYUKUR masih tiada rumah yang menjadi saingan di kawasan ini.. apabila dipancarkan bunyinya... begitu banyak sekali burung yang datang dan keluar masuk kerumah ini..Dengan sedikit penambahbaikan dalamnya.. Pak Din dapat menyerahkan kunci rumahnya pada ayah pemiliknya minggu lepas.. SYUKUR.. marilah sama-sama kita berdoa..moga hasilnya dapat diperolehi dengan lebih cepat..INSHAALLAH

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments