Kami Menghalau Burung Hantu......Skuad UHH Rbl.


Pak Din dan Crew melawat RBL di Batu Kurau ini bagi  melihat kesan keatas cubaan menghalang "serangan" atau "gangguan" burung hanu ke atas RBL ini..Pintunya telah dipasang dengan alat bagi mengelak burung hantu hinggap dipintu masuk RBL ini..DUlunya terdapat najis dan burlu burung hantu yang datang dan berehat disini apabila waktu malam..maklumlah mereka fikirkan tempat tersebut disediakan untuk mereka bermalam dan bersarang seperti kerapkali dipasang oleh jabatan pertanian bagi menangkap musuh tanaman seperti tikus..

Di malam hari Pak Dn terpaksa memasang lampu bagi mengelak mereka tinggal di pintu masuk ini sterusnya kelak masuk kedalam rumah. Kehadiran mereka akan menyebabkan burung layang-layang ttidak mahu masuk  kedalamnya kerana takut dimakan..

Burung hantu diperlindungi sepenuhnya dibawah AKTA PEMULIHARAAN HIDUPAN LIAR 2010 BIL 716. Sesiapa mencederakannya atau membunuhnya boleh didenda sehingga RM 100K jika sabit kesalahannya.. atau 2 tahun penjara..jadI....berhati-hatilah apabila mengambil sesuatu tindakan. Jika perlu lapurkanlah kepada pihak berwajib..JABATAN PERHILITAN.. YANG TERDEKAT  DENGAN ANDA..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments