Apa Yang Menarik?...Mengapa Jadi Bagini?....Siapa Yg Tentukan Burung Bersarang ?.....Pikirkanlah

Burung Suka Bersarang D Sambungan Dinding Yg Sejuk Dan Kasar.......
Papan yg d ketam kasar menjadi pilihan...kering



Apa yang menarik di sini ialah populasi burung yang penuh dan banyak...Ini menjadi impian semua orang...usahawan yang baru mau pun yang lama. Sebenarnya kita perlu banyak berusaha dan berdoa pada Yang Esa agar rbl kita didiami dan dipenuhi burung-burung muda atau tua. Jgn lupa pada usaha kita untuk menentukan pengurusan sesebuah rumah dari musuh2..kecil spt cicak/tikus dan lain-lain. Papan yg elok atau baik tidak menentukan burung menduduki RBL..ada rumah yg berkos tinggi tapi tak didiami burung...kenapa?...keimanan?...doa?...tidak mencukupi... 

Perlu ada kesedaran pada kita jika kita tidak menjaga burung2 ini dengan baik.....apaakan jadi?? Minggu lepas Pak Din di "MARAHI" oleh salah seorang pelanggan. yang Pak Din bantu siapkan renovation rumahnya di Kedah. Dia menalipon marah-marah katanya RUGILAH DIA DAH KELUARKAN LEBIH KURANG rm20k UNTUK RENOVATE RUMAHNYA yang kebetulan di kawasan perumahan "Rumah Teres". kemudian burung tak nakmasuk dan bersarang....ERMMM kusa siapakh itu untuk memberi rezeki kepada seseorang?? 

Sebenarnya RBL itu sudah pun didiami burung begitu banyak sekali dan telah ada yang mula membuat sarang di dalamny..TETAPI NASIB TAK MENYEBELAHI BELIAU satu hari kawasan perumahan tersebut di semburi dengan DDT..untuk nyamuk.. habis semua burungnya terbang keluar... SALAH PAK DINKAH??  SEKARANG SEDANG AMBIL MASALAH UNTUK PEMULIHAN DAN BURUNG UNTUK MERASA SELAMAT UNTUK MENDIAMI RUMAHNYA... apakah hikmahnya??

Mungkin yang maha esa mahu melihat sejauh mana kejujuran kita? kesungguhan kita berusaha? kalau mengikut apa dah berlaku pihak tuan rumah ini menyerahkan segalanya untuk Pak Din "tengok"kan rumahnya... SIAPa SANGGUP BERBUAT BEGITU SECARA PERCUMA??  mACAM ITU BAIKLAH IA DIBERI UNTUK pAK dIN PAJAKKAN..UNTUK 10-20 TAHUN..BILA BURUNG DAH BANYAK BARU AMBIL BALIK..SEMENTARA ITU pAK dI KUTIPLAH HASILNYAKAN??

 Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments