Angin Perubahan Bagi Bandar Tangkak??


Dulu setiap wanita pasti teruja apabila mendengar nama bandar Tangkak.. tempat ramai yang ke sini untuk membeli belah teutama bagi kain-kain ela dan kain langsir.. Murah dan banyak pilihannya.. Isteri PAk Din juga pernah menceritakan tentang bandar Tangkak ini. Dulu jika dalam perjalanan balik dari Segamat, pasti beliau akan berhenti di sini membeli belah... Gila melihat pilihan kain-kain langsirnya yang murah dan berkualiti... Pabila nak Raya tentu bandar ini menjadi tempat kunjungan...
Berkayu-kayu kain langsir di bawa balik untuk dijahit..bukan saja untuk rumah di KL tetapi juga untuk rumah ibu di kampung... wuhhhh best benar..

Tetapi dalam perjalanan ke Segamat 2 hari  lepas, bandar Tangkak sudah mula lengang..dulu setiap hari minggu ramai yang datang dengan bas sewaan tetapi kini agak lengang..sebabnya mungkin terdapat tempat yang hampir sama di Nilai..dikenali sebagai Nilai 3 bagi para wanita.. 

Jadi tidak hairanlah banyak bangunan telah diubahsuai di atasnya untuk dijadikan hotel sang burung.. di sepanjang jalan Andapasti dapat melihatnya apabila anda mendongak ke atas..dengan kicauan bunyi yang agak riu mendayu-dayu memujuk burung memasukinya.. sepanjang hari mungkin.. Bagi yang memulakannya beberapa tahun lepas tentu sudah punya hasilnya tetapi yang masih baru...HANYA SABAR MENUNGGU..sambil menghabiskan masa menjual hasil dagangan..hasil tuaian sarang burung uga dinanti..dan diusahakan dengan penuh sabar..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments