Sistem Bunyi Keliling-Bayangkan Akibatnya?? Lokasi Di Grik, Perak


Woooow cuba lihat.. intersting kan? RBL ini punya sistem bunyi yang dipasang disekeliling penjuru atas bumbung rumahnya..kenapa diperbuat demikian? cuba anda fikirkan...RBL dibelakang juga meniru konsep yang sama...meniru atau ditiru... Bayangkan jika dibunyikan kesemuanya apa kata jiran-jiran disekeliling? tentu akan timbul pergaduhan anta sesama mereka kan? Kita hidup berjiran..perlu memikirkan kesenangan jiran juga...wajib menjaga hati dan perasaan jiran taulan.. 

Ermm jika kita mahu berbuat sebegini.. pelahankan bunyi kerana burung tidak memerlukan bunyi yang kuat kereana yang penting gelombang suara yang dipancarkan jika tanpa halangan gelombangnya boleh bergerak jauh sekali.. berkilo-kilo...jauhnya

Walaubagaimana pun ideanya bagus sekali tetapi AWAS KADANG-KADANG BUNYI YANG SEBEGINI AKAN MEMBUATKAN BURUNG ANYA BERLEGAR DI ATAS BUMBUNG KEMUDIANNYA TERUS BEREDAR DARI SINI... cara panggilan adalah penting untuk menarik burung masuk ke dalam dan untuk mereka tidur dan bersarang di dalamnya..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments