RBL Di Tepi Sebuah "Taman Nyaman-Aman??"



Ketika melalui Jalan Kuantan ke Air Jernih semalam Pak Din dan isteri telah melalui jalan-jalan kampung, melalui Jabor, Air Puteh ke Air Jernih.. Kalau mengikut kebiasaannya perjalananan melalui Chukai  mengambil masa hamir 2 jam tetapi melalui jalan ini hanya 1 jam saja dari Bandar Kuantan.. Jalanya juga menarik dengan pemandangan yang baru dengan RBL-RBlnya banyak ditengah hutan dan kelapa sawit..

Salah sebuahnya ialah RBL ini yang bersaiz agak besar..GERGASI  jika dikira dengan saiz burung dan rumah penduduk tempatan di sini.. Pemiliknya sudah pasi Kaum Cinakan? Entahlah.. RBL ini terletak dipinggir sebuah Raman...yangdidiami oleh mayat-mayat yang sudah lama/baru disimpan..Bagaimana nasib penduduknya?? Wallahualam...namapak pada kita yang masih hidup..Nyaman dan amankan??

RBL ini letaknya jauh dari RBL lain..semstinya banyak penghuninya sebab ianya merupakan pioneer di sinikan? Walaupun semasa melaluinya tidak kelihatan burung berterbangan di atasnya..Almaklumlah masanya tengahari sikit..burung sudah keluar mencari makanan untuk diri sendiri dan anak-anak..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments