Permatang Tinggi, Seberang Perai , Penang


Dalam perjalanan ke Kulim melalui jalan lama di Sungai Petani, merupakan kawasan terbuka-sawah padi . Keterampilannya menarik. terdapat 3 buah RBL di sini.... Ramai yang membela ayam dan kambing terutamanya ramai orang Melayu. RBL ini milik orang Cina begitu juga 3 buah buah RBL lagi..

Ramai dari orang kita kurang membaca dan kurang berjalan..menyebabkan tidak ramai yang mengetahui tentang industri ini...kalau yang tahu pun mungkin difikirkannya tak mampu diceburi sebab pada mereka industri ini memakan belanja yang mahal..ratusan ribu ringgit...MANALAH KITA KAUM BUMI MAMPUKAN??

Satu masa dulu Pak Din juga berfikiran yang sama...tak pula teringat rumah yang sebegitu HANYA DINDING, TIANG DAN BUMBUNG KENAPA menelan belanja ratusan ribu ringgit, even jutaan??? ermmmm entahlah. Tak juga teringat yang RBL begini boleh dibina oleh kita orang Melayu?? kalau rumah sendiri boleh dibina sedikit demi sedikit kenapa tak rumah burung???

TERIMA KASIH kepada PERHILITAN yang telah membuka mata kita orang Melayu tentang rumah kos rendah ini juga boleh menarik burung masuk dan bersarang.. Juga terima kasih juga kepada teman-teman  seagama kita di luar sana yang telah mencuba membina sendiri dengan kos paling minimum tetapi telah berjaya menjadi usahawan burung layang-layang ini.. INSHA ALLAH KITA JUGA BOLEH BERJAYA JIKA kita juga berusaha..mungkin lambat sikit tapi REZEKI ADA JUGA UNTUK KITA DAN ANAK-ANAK CUCU KELAK..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments