Di Mana Ada Kemahuan Di Situ Ada Reezki - Pemilik Kedai Barang

i

Sebulan sudah Pak Din membina sebuah RBL di Bertam Baru, Gua Musang ini..milik seorang ustaz yang agak terkenal di sini.. Bila hampir siap RBL tersebut.. jirannya yang tinggal di atas bukit berhampiran sudah nekad untuk meminta Pak Din membantu beliau membina sebuah RBL lagi miliknya... Katanya modalnya sedikit saja... Katanya mula nak beli tanah untuk anak-anak untuk kehidupan mereka kelak... tetapi bila mereka fikir-fikirkan ianya bakal menjadi harta yang tak membawa apa-apa hasil...

Mereka suami isteri sudah lama berfikir untuk membian RBL ini tetapi bila dicari-cari kontraktornya,.. semuanya mahal-mahal sahaja... lagipun mereka tidak punya tanah untuk dibina RBL mereka... nak beli tapak RBL di sini pun hargaya mahal jugak...lepas itu tak derlah duit nak dibuat RBLnya...ermmm itulah mereka berfikir untuk membinanya di atas tapak sediada..jadi terpaksalah mereka berkongsi tapak dengan si burung.. Burung diberi penghormatan yang tinggi...duduk di atas sementara  mereka anak beranak kenalah duduk di bawah...

Si isteri merupakan seorang wanita yang agak "aggresive" hari-hari Pak Din dihubungi bersama anaknya BERSILIH GANTI sehinggalah Pak Din terpaksa menghantar pekerja kesini bagI membantu mereka membina sebuah RBL yang berstruktur ringan dengan kerangka besi..Kebetulan ada pekerja baru yang berjumpa Pak Din meminta kerja... Alhamdullilah kini kerangkanya sudah disiapkan..dinding yang akan diiperbuat dengan zincklom tak lama lagi bakal dipasang..Insha Allah dalam bulan Mei ini bakal beroperasi.. Jom kita sama-sama doakan kejayaan mereka dalam melangkah ke hadapan menukar kehidupan ke  arah yang lebih baik..

Ianya bakal menjadi saingan dengan RBL yang telah siap dibina bulan lepas. DAN SUDAH PUN BEROPERASI..DAN BURUNG SUDAH PUN KELUAR MASUK... Mengikut pengalaman Pak Din rumah-rumah yang telah diselesaikan semua hutangnya lebih cepat  berjaya.. dari yang belum...ermmm maklumlah perjanjian dengan manusia perlu dilunaskan dulu sebelum Allah memberikan kita rezeki.. BETUL TAK?? PAK DIN TAK PERNAH MENJANJIKAN RBL YANG DIBINA AKAN DITIDURI BURUNG TETAPI UNTUK MASUK..INSHA ALLAH.. KERANA REZEKI TIDAK TERLETAK DITANGAN PAK DIN TETAPI ANTARA KITA DAN ALLAH... FIKIR-FIKIRKANLAH..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments