Cuba Fikirkan Risiko Pembinaan RBL Sebegini???


Cantik mata memandang, tetapi risikonya bagaimana??

Cuba-lah fikirkan?? Bagi orang yang membinanya tidak punya masalah malah menyenangkan disebabkan logistiknya boleh dijimatkan tetapi yang akan menanggung risiko ialah pemiliknya... wang sudah dikeluarkan...jika sebuah  RBL ini berapakah nilainya?? Mungkin ratusan ribu ringgitkan? 

Jika kita punya banyak duit...insha Allah ini merupan sebuah pelaburan yang bakal mendatangkan hasil yang lumayan kelak kerana RBL sebegini akan memastikan burung yang datang kerumah kita tak akan kemana lagi selepas ini.. mungkin masa yang lama akan diperlukan untuk kesemuanya dipenuhi dengan sarang burung ini.. Hasinya bakal dikutip oleh entah berapa jenerasi yang akan datang..

Insha Allah jika burung di sini banyak dan tidak banyak RBL disekitarnya rumah-rumah ini akan cepat di diami oleh burung-burung ini.. Tetapi hati-hatilah kita jika burungnya hanya sedikit... ianya terpaksa dikongsi oleh ramai orang dan kita kenalah banyak bersabar dan berusaha sehingga RBL kita dimasuki dan ditiduri burung.. Bila mereka sudah mendiami RBL kita kenalah kita berusaha menyediakan yang terbaik supaya ianya cepat bersarang di sini...

Setiap bakal pengusaha perlu mendalami industri ini supaya mereka lebih memahaminya dan tidak hanya mengharap rumah dipenuhi oleh burung tanpa usaha... Jika kita memulakan industri ini 10 tahun dulu mungkin usaha tak diperlukan kerana burung mecari rumah untuk diduki..tetapi kini mereka punya pilihan yang banyak..samada rumah banglow. rumah teres, rumah keai, rumah angsa..atau sebagainya..ianya tersedia untuk di diami..JADI FIKIRKANLAH  bagaiman kita perlu lakukan untuk berjaya..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments