Satu Renungan/Ingatan - RBL LEbuhraya- Karak Ke Kuantan


RBL ini milik siapa?...exit tol lebuhraya karak anda akan nampak sebuah RBL kini telah siap sepenuhnya dan telah beroperasi. Masih sega , Mercu pembangunan "Karak" yang menjadi tarikan pelancungan ditepi Lebuhraya. alangkah indahnya jika pemilik RBL ini mewarnakan bagunan ini agar bangunan ini menjadi tarikan dan kecantikan pemandangan setiap pengguna lebuhraya dan akan sentiasa ber?.....dan memuji Keindahan persekitraan .Malah kepujian ini akhirnya kelak menceriakan penghuninya ....sebagai contoh nya jika kita ada sebuah RBL sendiri ..apabila di awal pagi hari kita memandang kearah bangunan RBL..maka amalkan "..perkataan atau ungkapan yang manis dan baik"..seperti mulakan pembukaan "assalamulaikum ..Hai sang burung ciptaan Tuhan.. masuk dan tidurlah di rumah yang kubina untuk mu "....amalkan selalu dari kata-kata itu jika 360 hari dalam setahun ..insha Alllah termakbul permintaan kita . Janganlah pula kita mengeluarkan kata-kata kesat /kotor./marah /memaki .....burung itu makluk ciptaan allah Ia amat mengetahui cuma kehidupan kita berlainan. Bayangkan rezeki yg kita terima ....hasil....berketurunan lamanya..fikirkanlah di mana balasan kita pada Pemberi rezeki pd kita ?...

Anda ingin  mengetahui cerita berkaitan perkara ini? tentang kejayaanya..Contohnya boleh dilihat kepada burung tiong... jika kita sentiasa bertutur dengan nya setipa hari..pagi/petang..lama kelamaan burung tersebut juga akan mengikut suara kita walau mereka tidak memahaminya.. BETULKAN???


Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments