Mengapa Tuanku Murka....



Sebuah RBL  telah dibina dengan kelulusan pihal berkuasa tempatan di tepi sungai Pahang yang mengalir di tepi bandar Pekan. Jika anda menaiki jambatan dari arah Kuantan anda akan melihat RBL yang tidak disiapkan ini.. Mungkin anda akan terfikir projrk RBL ini sudah tergendala?? Jika pertama melihatnya mungkin kita terfikir ianya masih dalam pembinaan. Begitu jugalah apa yang Pak Din fikirkan.

Tetapi menurut cerita penduduk di situ (salah seorang teman lama Pak Din ianya ditinggalkan kerana tidak mendapat kebenaran TUANKU.. BANDAR INI ialah bandar Diraja negeri Pahang, pemandangan di sini agak cantik dengan pokok-pokok hutan "Melaleuca Peat Swamp" dan kehadiran RBL ini dicelah-celahnya agak janggal sikit. Walaupun ianya juga dibina di tempat lain, dan merupakan tempat yang amat sesuai untuk RBL... tetapi di sini tidak dibenarkan kerana pencemaran kecantikan pemandangannya.

Menurut cerita teman Pak DIn pihak berkuasa tempatan di sini agak longgar undang-undangnya dan pembinaan RBL diluluskan dengan mudah.Malahan penduduknya digalakkan untuk pembinaan RBLnya. Mungkin atas arahan pihak atasan?? bagi meningkatkan pendapatan orang kampung?? BERTUAH MEREKAKAN?

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments