Kenapa ?...Pengunaan Kerangka Besi Pada RBL- Cepat /Mudah /Cantik Dan ???





Hari ini banyak pembinaan RBL direka bentuk menggunakan Kerangka Besi...kenapa?..sebenarnya konsep pembinaan ini sama. cuma cara pembinaannya berbeza./ kos lebih sedikit sebab nampak kemas .pembinaannya cepat dan kelihatan cantik...Sebenarnya konsep rekabentuk pengunaan kerangka  besi direka ada sebabnya......ingin tahu ?....3 tahun dahulu RBL Jbtn Perhilitan di Paya Indah Wetland, Selangor telah dibina. 

Dalam perbincangan Pak Din dan pegawai yang bertanggungjawab... rekabentuk RBL Perhilitan dibina agar tidak menghadapi risiko...bila tiada burung ianya mudah dipindahkan dengan dibuka dan dibina semula ditempat yang lebih berpontesi... Ini adalah bagi menyahut cabaran pihak atasan Jabatan tersebut yang merasa was-was akan kejayaan projek tersebut.. Walaubagaimana pun ..Alhamdulillah...hari ini bangunan ini tidak dipindahkan. kerana kejayaan telah pun dicapai.. dalam masa yang singkat  burung sudah mula tidur dan kemudiannya bersarang di dalamnya..

Pada usahawan yang ingin kurangkan risiko bertanyalah dengan yang lebih arif .....dan cuba membina rumah mudah/kurang berisiko. Apapun rezeki..kita hanya Allah yang Tahu.....sama-sama kita berdoa dan berusaha.Lokasi:- Pic. Gng Semango, /Perak- Lebuhraya-LIKAS Seremban/ Spg4 Alor Setar-Pengkalan Hulu/Grik.Perak.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments