Kenapa Burung Sudah Masuk Kedalam Rumah Saya Tetapi Masih Tak Mahu Tidur??

Semalam Pak Din terima panggilan dari seorang teman dari Melaka..beliau bertanya kenapa...Burung sudah masuk kerumahnya tapi masih JUGA TAK MAHU TIDUR???

JAWAPANNYA SENANG AJER...HEHEH BAWALAH masuk katil dan bantai....hahaha..jangan MARAH PAK DIN GURAU AJER...Sebenarnya di Melaka ni banyak sudah RBL-RBL yang sudah lama beroperasi..Burung-burung yang ada sudah begitu selesa berada di rumah masing-masing jadi amat susah bagi kita untuk menarik mereka keluar dari rumah-rumah TERSEBUT..

Jadi bagi membantu mereka berpindah amat sukar sekali...apa yang perlu kita buat ialah mengetahui apa yang disukai di RBL sedia ada dan kita cuba menirunya dan cuba menyediakan rumah yang lebih baik untuk mereka.. Kita perlu membuat kajian tersendiri apa yang mereka mahukan.. suasana yang lebih menarik.. suhu yang lebih conducive?? humiditi ynag lebih baik??? entahlah susah Pak Din nak menjawabnya..cubalah letakkan sarang-sarang tiruan  jika belum di letak?? yang menunjukkan kepada mereka RBL kita sudah punya penghuni.. 

Jika semua usaha sudah kita buat.. DOA SAJA YANG AKAN DAPAT MEMBANTU..ALLAH akan menolong siapa jua yang meminta dan memohon dan merayu padanya.. Walah apa jua agama kita..ALLAH hanya satu.. DIA akan menunaikan doa-doa kita walaau siapa juga kita.. ORANG JAHAT ATAU ORANG BAIK..BUKAN UKURAN...ITU YANG PAK DIN TAHU..HANYA DIA MAHA MENGETAHUI DAN DIA MEMBERI PADA SESIAPA YANG DIA MAHU...

Jadi percayalah rezeki kita jika belum sampai masanya belum dapatlah kita tetapi bila sudah sampai masanya TIADA YANG DAPAT MENGHALANGNYA..

JADI BERSABARLAH DAN TERUSKAN BERDOA... MOGA KEJAYAAN KELAK MILIK KITA..INSHAALLAH

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments