Siapa Yang Memilih - Kita ? Burung?..Rumah Burung Dari Bahan Sisa (second-ghand materials - ke 2. Kos Mampu Milik...


sebuah rumah YANG-pemiliknya hanya seorang tukang kayu kampung.DAN LL
.sudah berjaya membina sebuah RBL lagi disebelah tepi yang ini...SIAPA SANGKA??

Siapa YANg Memilih - Kita ? Burung?..Rumah Burung ini dibina Dari Bahan Sisa - ke2. (Buang Buangan) .Lokasi Bandar Baharu Kedah.atas buki, 50m dari kediaman pemilik. Beliau seorang usahawan penternak cacing/lembu/kambing & lintah. Kos Mampu Milik...hanya di bawah 15k...bersize 20x 20ka..2tingkat. projek perintis ini telah berjaya memikat burung hampir 1kilo lebih. Syabas. System dalam hanya ada  pancutan air rekaan dibina dari tong racun yg baru. dinding dari plywood terbuang, bata-pasir terbuang. bumbung asal terbuang ..cuma..papan pembiakan aje yg baru.

Syabas....Inovasi beliau. Burung tidak meminta dan memilih RBL....cuma kita sahaja yang tentukan. Tetapi ingatan Pak Din binaan ini utk jangkamasa pendek sahaja. Faktor keselamatan dan perancangan yang terbaik perlu  bagi yang inginkan kemajuan. Pemilik ini juga telah membina sebuah RBL yang canggih selepas kejayannya ini..Jgn putus asa......rezeki dari yg maha esa.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments