Rendah Rekabantuk Yg Menarik- Dulu Kilang Getah


Asal bangunan ini merupakan sebuah kilang getah yang memprocess getah beku yang kemudian dijadikan getah keping. Kini pemiliknya telah mengubahsuai bangunan asal ini dengan mendirikan dinding batu bata setinggi 25kaki pada lebar 20kaki dan panjang 60kaki. dengan sebuah menara pada ketinggian 30kaki. Kos dianggarkan RM120K. Lokasi RBL ini adalah ditepi jalan susur lingkaran Sg. Petani utara (Kedah) dekat Sg. Pasir. 

Pemiliknya tokey Cina...emm.....pada jam 6ptg maka banyaklah kelihatan burung-burung disekitarnya. Di pinggir taman perumahan Bakar Arang....Apa komen Majlis Perbandaran ?.....Bising?..Plan Perancangan Bandara ?..bagaimana ?... soalan yang Pak Din terima dari seorang usahawan Melayu yang RBL nya di tengah sawah padi, 6km dari kawasan PBT.. diarah menyediakan pelan arkitek dan jurutera bertauliah. Emmm...nasib anak bumi.(org Melayu) sentiasa ditindas.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments