RBL...Guar Nenas - Gurun. Kedah.


Sebuah lagi RBL bakal disiapkan di Guar Nenas, Gurun, Kedah. Terletak di pinggir hutan sekunder dan di tepi tebing bukit ianya kelihatan tersergam indah.. Tentunya bukan milik kaum bumiputrakan? dengan saiz 20'x70'x 2 tingkat  ianya kelak akan menjadi sainigan kepada RBL-RBL sekitarnya yang telah beroperasi.. Dengan 2 pintu masuk yang menghala ke kawasan lapang didepannya.. bunyinya amat senang dipancarkan bagi memanggil sesiapa saja yang lalu lalang di situ..

Burung ini bukan milik sesiapa..jadi siapa yang boleh menghalang jiran atau kawan-kawan  atau orang tidak dikenali daripada membina rumah-rumah sebegini?? ditepi rumah kita? berhampiran rumah kta atau di mana jua?? KECUALI PIHAK BERKUASA?? ADILKAH MEREKA JIKA RUMAH INI TIDAK DIHALANG DAN DIKENAKAN PELBAGAI SYARAT UNTUK DIBINA TAPI YANG LAGI SATU DIKENAKAN SYARAT YANG PELBAGAI??  ADILKAH?? JIKA ini ikan JERUNG dan lagi satunya IKAN BILIS?? MANA SATU  yang terinaya??TEPUK DADA TANYALAH pihak berkuasa ditempat anda...!!

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments