Pelbagai Usaha Dibuat Bag Memanggil Burung Layang-layang Kedalam Rumah..



Kini wang ringgit sudah tidak dipedulikan lagi. Berapa juga dikeluarkan apabila RBL yang dibina dengan jumlah/kos ratusan ribu tidak dimasuki burung. Bagi yang punya wang, seperti RBL ini.. berapa juga sanggup dikeluarkan. Membina sebuah  monkey house yang lebih besar dan "roomy" penting bagi menarik burung-burung ini masuk kedalam dan teru ke kawasan pembiakan.

Dengan teori sedemikian, kini Pak Din jarang sekali membina "monkey house" dalam pembinaan RBL. Melalui pengalaman Pak Din banyak burung yang masuk kedalam monkey house hanya berlegar di situ sahaja dan tidak mhu masuk terus kedalam RBL. Ada yang cuma masuk dan turun ketingkat atas dan tidak turun kebawah. Mungkin ketidak selesaan "monkey house" yang kecil membuatkan mereka tidak "berani" untuk turun kebawah.

jadi jika kita sudah membina sebuah monkey house, passtikan kita buat pemerhatian samada keselesaan mereka dapat diberii... kalau TAK Binalah sebuah monkey house yang lebih besar.. atau tebuklah sebuah pintu baru di dinding (corner) bagi mengelak terlalu banyak cahaya masuk kedalam..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments