Jika Tak Tahu Ngaku Ajer Tak Tahu.. Jangan Buat Lawak..

Pak Din ada satu cerita yang amat menggelikan hati..Nak Ketawa pun ada nak kesihan pun ada...

Minggu lepas seorang teman Pak Din menyatakan hasnat untuk meminjam wang untuk membina RBL di Kedah. Beliau bersana bapa beliau telah ke sebuah bank tempatan untuk bertanyakan tentang pinjaman membina RBL ini.. Salah satu syarat yang dikenakan ialah mendapat surat sokongan dari salah sebuah ajensi kerajaan yang berkaitan. Memandangkan ianya merupakan satu syarat wajib..teman Pak Din dan bapanya telah meminta wakil dari agensi terbabit memeriksa tapak cadangan RBL tersebut. Ujian bunyi pun diadakan dengan charge sebanyak RM..?

Ujian menunjukkan terdapat banyak burung berterbangan di situ.. Rasa bersyukur teman Pak Din dan bapanya.. baru saja mereka berangan-angan untuk meminjam RM30K untuk merenovate sebuah rumah kedai di tepi jalan... ermmmmm.. ALHAMDULLILAH..FIKIR KEDUA-DUANYA.. Dalam merancang untuk membina RBL tersebut...wakil agensi berkenaan telah memberi komen.. LOKASI INI TAK SESUAI KATANYA SEBAB TERLALU DEKAT DENGAN JALAN RAYA, BISING NANTI BURUNG TAK NAK MASUK KERUMAH YANG DIBINA...termenung teman Pak Din dan bapanya... setahu mereka banyak RBL yang dibina di tepi jalan.. lebih sibuk dari itu juga banyak..KENAPA PULAK BURUNG TAK NAK MASUK?? BILA BISING?? TERPINGGA mereka berdua..

Bila diceritakan kepada Pak Din...LAAAA ITULAH KOMEN PAK DIN.. nak ketawa pun ada ... nak KESIHAN.. pun ada.. kesihan mereka.. KALAU TAK TAHU BERTANYALAH JANGAN DIKOMEN SEBEGITU..NAMPAK SANGAT "ignorant"nya mereka... KESIHAN.. KESIHAN..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments