Harga Minyak Belum Naik... HARGA BARANG BARANG BINAAN SUDAH PUN NAIK

Harga barang-barang binaan naik lagi.. walaupun BELUM LAGI diumumkan kenaikan haga minyak.  semua harga barang binaan naik lagi.. kayu naikharga, plywood juga naik harga..simen juga naik lagi.. pasir juga naik harga...besi pun begitu...ermmmmm jika dikira hampir semuanya naik HARGA.. GIMANA YA?

Mungkin masing-masing sudah menjangka harga minyak akan naik lagi...kini hanya minyak RON 97 SAJA yang naik nanti tentunya RON 85 JUGAK pasti naik..tunggu saja selepas pilihanraya Sarawak... walau pun sudah turun harga minyak di pasaran dunia... duit simpanan kita sudah hampir kering..hehehe

Begitulah bila minyak nak naik.. semua barang juga  naik.. dan kalau barang naik..upah juga akan naikkan?? begitulah dengan pembinaan rumah burung..yang pasti kelak akan juga ada kenaikan harga..terpaksakan??

Kalau dulu harga kueh dua pulus sen besar saiznya..kini cuba tengok saiz kueh 20 sen?? sudah makin kecilkan?? kelak harga RBL juga akan jadi demikian..bagi menampung harga yang telah naik.. mungkin 20'x20'x20'  kelak jadi 15'x20'x18'.. atau kurang lagi..bila dikira balik.. macam kueh lah..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments