Gua Musang Siri 2........Mengorak kearah Pembangunan




Gua Musang pada tahun 1980'anke 1990'an terkenal dengan aktiviti-aktiviti balaknya.. kini ianya sudah kurang kelihatan. Dulu suasana pekannya bagaikan sebuah pekan koboi di dalam TV drama/movies..jika sesebuah kenderaan melaluinya yang pasti debu merah akan melekat pada rambut atau baju.. Penduduknya ramai yang berniaga kecil-kecilan membuka kedai dan sebagainya..

Kini ianya masih sedemikian tetapi bandarnya kelihatan lebih bersih dan tidak lagi berdebu.. seperti pekan-pekan lain, sedikit demi sedikit RBL, besar dan kecil mula di bina..di dallam pekan-di atas bangunan lama, yang baru dan sebgnya. Makin hari makin banyak..kalau tahun lepas,, ianya kurang kelihatan tetapi kini lebih terserlah.. Mungkin di kelantan pihak berkuasa mereka menggalakkan aktiviti ini bagi menjana pendapatan selepas beralih daripada aktiviti pembalakan... Yang ramai kelak orang bukan bumi.. Bila lagi orang kita nak bermula.. kecil tak apa..tapi mulakan dulu.. tanah kita dis erata tempat.. burung juga banyak di sini..dan RBL masih tidak segalak di Kuala Krai, pembinaannya... JOM..KITA SAMA-SAMA.MENCEBURINYA..
Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments