Gua Ikan - Secara Senyap Punyai RBL Terbaik - Jajahan Gua Musang Kelantan


Gua Ikan, terletak dalam jajahan Gua Musang terkenal dengan kawasan gangguan gajah di mana kerapkali tanaman kelapa sawitnya sering dimusnahkan oleh gajah-gajah tersebut. tetapi ini telah berinovasi dengan membina RBL ditengah-tengah "hutan belantara" di sini..ermmm tempatnya bagus sekali..dengan pembinaan pintu masuk secara terjun lagi menyenangkan panggilan serta beri peluang lebih baik untuk burung masuk dan tidur didalamnya..

Di Gua Musang ini masih banyak kkawasan hutan yang tebal, dimana sebahagiannya bersempadan dengan Taman Negara Kelantan. Oleh yang demikian, kawasannya menyediakan pelbagai jenis serangga yang boleh menjadi makanan kepada burung-burung layang-layang gua ini. Di samping itu juga masih kurang RBL di bina d sini. Kawasan yang banyak dengan RBL yang canggih-canggih terletak di pekan berhampiran iaitu Kuala Krai, kira-kira 1 jam perjalanan dengan kereta.. TU PUN KALAU DIPANDU LAJU...SEBAB JALANNYA YANG KURANG LUAS MENYUKARKAN UNTUK KITA MEMECUT..PAK DIN RASALAH..

Gua-gua batu kaur disini juga mungkin menyediakan rumah singgahan sementara bagi burung-burung ini.. MUNGKIN?? TIADA KAJIAN DIBUAT TETAPI BURUNG DARI KELUARGA TERDEKAT MEREKA MEMANG TINGGAL DI GUA-GUA INI..JADI TAK MUSTAHILKAN MEREKA JUGA BEREHAT DISINI EBELUM BALIK KERUMAH MASING-MASING APABILA HARI SUDAH SENJA..

Jadi saudara-saudara sekelian..kenapa tak di "venture keindustri ini? jangan ditunggu lama-lama nanti KETINGGALAN PULA..JOM..


Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments