Banglow Rumah Ku....


Pak Din merasa bangga mendengar pemilik rumah banglow ini sudah lama menceburi industri burung layang-layang ini dan sudah punya 2 RBL di bandar Muazam?? Beliau punya minimarket yang diatasnya dibina dengan RBL, diubahsuai. Alhamdullilah belaiu telah berjaya mendapat 1 kilo lebih sarang... Kini dibelakang rumah banglownya dicuba pula membina sebuah lagi RBL yang "simple" untuk percubaan..alhamdullilah semasa Pak Din melaluinya kelihatan begitu  banyak burung yang  terbang keluar masuk kerumahnya itu..walau diperbuat dengan plywood ajer..
Kalau teman-teman kita ini telah mula menceburi walau dengan modal yang sedikit..telah berjaya..kenapa dan bila pula kita??? dengarnya banyak kementerian yang punya kaitan dengan usahawan-usahawan kecil mula membuka mata dan ingin menjadikan industri rumah burung ini sebagai idea baru mereka untuk kaum bumiputera... JANGAN DILEPASKAN PELUANG INI.. burung-burung ini mencari makan di "belakang dapur" kita kenapa tak di tarik masuk "kerumah" kita... kecil atau besar tak pernah di"komplen " oleh siburung asalkan selesa mereka tentunya akan memasuki rumah kita.

Kenapa dibiarkan orang bandar mengaut keuntungan dari burung yang datang mencari makan di kawasan kita?? Ambillah peluang ini.. WALAU TERLAMBAT..KITA MASIH ADA PELUANG..TENGOKLAH BANYAK PIHAK SUDAH MULA BUAT BISING KERANA RBL YANG DIBINA DI BANDAR-BANDAR DIKATAKAN MENIMBULKAN MASALAH DAN KERESAHAN PENDUDUK SEKITAR.. JIKA RBL DIBANDAR DITUTP..TENTU BURUNG INI AKAN DATANG KERUMAH KITA KELAKKAN??

Janganlah masih menunggu untuk lihat dulu>>>>>> orang dah jauh kehadapan..kita baru nak belajar menapak???

JOM KITA SAMA-SAMA BERUSAHA ...DAH RAMAI TEMAN-TEMAN KITA YANG SANGGUP MENGHABISKAN MASA MEMBUKA BLOG UNTUK BERKONGSI PENGALAMAN... YANG BAIK JADIKAN TAULADAN YANG BURUK JADIKAN SEMPADAN..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments